donderdag 13 oktober 2011

Hartenkreet van een voetballeider

Ik ben gek op verslagen van voetbalwedstrijden bij de pupillen. En het mooie van internet is, dat die al dat moois heeft ontsloten. Zelf onderneem ik ook nog wel eens wat.
Iedere vrijdag- en zaterdagavond trek ik een uurtje uit voor het bekijken van websites van de clubs waar mijn kinderen tegen uitkomen. Een enkele keer heb ik mazzel en tref ik een verslag van een ploeg waar ze de volgende dag tegen moeten voetballen, en bij een echt goede dag tref ik een verslag aan van een wedstrijd waarin ze zelf hebben meegespeeld. De kwaliteit wisselt nogal, maar het is beter dan zo weinig verslagen als van de club van de kinderen zelf.
Vorige week zocht ik op de site van Zeerobben, mooie club uit Harlingen, een week eerder tegenstander van Wilco. Prachtige site, mooi voorbeeld ook van community journalistiek. Ik zou het wel weten als ik redacteur was bij harlingen.dichtbij.nl
Ik trof nog geen resultaten van hun D1, maar ik werd wel getroffen door dit verslag van de leider van hun E2. Ik vond het prachtig. In al zijn eerlijkheid een prachtig beeld van een wanhopige leider die zijn best doet om positief te blijven tegenover die jochies van tien, elf jaar, maar bij de zoveelste tig nul zichzelf ook afvraagt: ,,waar doe ik het allemaal voor’’. Briljant, en dat heb ik hem via de clubtwitters ook laten weten. Kon hij wel waarderen. En nu maar hopen dat Herke blijft coachen…en schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten