dinsdag 21 februari 2012

Eerste echte trainingsrondje

Pfff... het wielerseizoen weer oppakken valt niet mee. Vorige maand heb ik de racefiets al van de Tackx gehaald, omdat het er op ging lijken dat het voorjaar wel heel vroeg intrad. Nog voordat de horrorwinter kou intrad, had ik er al honderd voorzichtige kilometers op zitten.

Ik zal dit jaar wat creatiever moeten zijn met mijn trainingsuren. Waar ik tot vorig jaar om een uur of vijf nog kon zeggen dat ik nog even snel een rondje deed voor het donker werd, rij ik nu met de auto rond die tijd op de Afsluitdijk. Dus er zullen minder trainingskilometers komen, verwacht ik.
Dus mijn doelen maar bijstellen, zou je zeggen. Dan maar wat later de Alpencols of de toertochten. Tja... planning, planning,  planning. In april ga ik al de Ronde van Noord-Holland rijden, om het laatste weekend de Alpe d'Huez weer op te zoeken. Enfin, ik moet aan de bak.
Het eerste serieuze trainingsritje werd zaterdag een hel. Ik was vergeten hoe hard het kan waaien in dat windgat tussen Drachten en Leeuwarden. Jezelf 54 kilometer leegtrekken en dan thuiskomen met een gemiddelde van nog geen 25 km per uur... Ik kan een aantal mensen geruststellen. Ik ben er nog lang niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten